kawan ouh kawan ♥

Bila dewasa nanti saya nak.....

bila dewasa nanti saya nak nak jadi macam dia !
heyy peep !! wee new entry kali ni sy nk cite psl bila dewasa nanti sy nk jd apa..mase kecik2 dlu laa..yela dlu mase kecik2 semua org ada BIGDREAM..
syok tgk abg sy men askar kt dpn rumah..guling2 ats rumput..main kejar2..main lumpur! panjat pokok..waa besh nye! haha jadi sy simpn hasrat nk jd ASKAR ! tapi abah sy x bagi..hmm sbb sy perempuan ! lagi pun abah ckp sy lembik! xbole jd askar..hmm

  si ibu : besa nnt nk jd apa?
si anak :  besa nnt nk jd CIKGU..bole ajar org bg pandai..besh sgt jd cikgu..
si ibu : kenapa pulak besh jd cikgu?
si anak : bole dpt hadiah byk byk mse hari guru nanti ! heheh
*si ibu mengeleng-gelengkan kepala 
Apa antara soalan-soalan doktor?


"Mesti doktor akan tanya sakit apa?"
"Sakit kat mane?"
"Dah berapa lama sakit?"
"Rasa macam mana?"
Tapi cuba kalu doktor haiwan nak periksa kucing sakit contohnya, agak-agak mampu xkucing tu nk jawab :


"Sakit kepala, rasa nak muntah."
"Sakit kat kepala lah doktor."
"Baru tadi sakit."
"Doktor ni banyak tnya lah, rasa sakit lah."



dlu dlu mase kecik sy suke mkn! mkn mkn!! haha smpai ats katil pun bwk mknan lg..hehe bile jadi CHEF kita bole msk ape saja yg kita nk mkn an! hehe besh besh !! kita bole reka mknan baru an..wee besh nye..tpi ble di pikirkan blek an..tanpa jd chef pn kite ley reka mknan br an..haish! tpi besh keje as chef..ley keje at hotel byk2 bintang..hehehe







*tapi mak saya pesan..bila kita besa nnt..apa2 pun akan terjadi..wlpn apa pun yg bakal kite kerja nnt..jgn lupa kn orang tua kita..jgn belakangkan mereka..tu yg penting..wlpn apa pn yg terjadi..mereka ttp ibu dan bapa kita..ingt tuhan! sbb tuhan yg memberi kita rezeki..sekian, nk tido..hehe